Samstag, 24. August 2013

First Week in - Die Erste Woche

Choices, Dancing, Hiking...


The first week at UWC-USA is almost done. However it feels as if I've been here for twice that long. First things first; the people are amazing! It's amazing how different the conversations are. We've been doing so much already. One of the best experiences was 'Dance Fun'. The second years showed us three very different dances. The first one was called 'Mahi Ve', a fun indian dance. Then we danced the 'Mayonesa' and an african dance, which was really funky. We also had to conceive 'egg-parachutes', where our dorm miserably lost. 
The most important thing this week was registration for classes. We have to take 3 Higher Level (HL) and 3 Standard Level Subjects (SL). Mine are: History HL, Biology HL, Physics HL, English SL, German SL and Maths SL. Luckily everything worked out and I can still change my subjects if I don't like them. 
Yesterday we had our first intro to Wilderness. I will be in a group with 6 first years and 3 second years. 
Right now I'm sitting outside the auditorium and waiting for lunch in the castle very soon.


So viel zu tun...

Die erste Woche ist schon fast um und es kommt mir vor als ob ich schon doppelt so lange hier bin. Es ist einfach überwältigend! Ich bin normalerweise keine sehr offene Person, aber es ist richtig einfach und sehr sehr interessant mit den ganzen Menschen zu reden. Eine der schönsten Sachen diese Woche war 'Dance Fun', wo wir 3 sehr verschiedene Tänze gelernt haben: einen indischen, einen latein-amerikanischen und einen afrikanischen Tanz. Es hat richtig Spaß gemacht mit so viel verschiedenen Menschen zu tanzen. 
Am nächsten Tag habe ich meine Kurse für das Schuljahr ausgewählt. Im englischen Teil des Posts habe ich sie alle aufgezählt. Jetzt gerade sitze ich mit meinem Countrymate Nouria vor dem Auditorium und wir werden bald für's Mittagessen zum Schloss gehen. Hier sind zwei Bilder von meinem aktuellen Sitzplatz. 
Ich melde mich bald wieder.



Julian

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen